18 January 2009

Indoor activites

After a short walk in the woods with hot chocolate in the backpack and two cheerful children, the way today's weather developed, we craved for indoor activities. My husband and kids painted the walls in the guest room, and I made bread. Three different kinds of bread this weekend. Sourdough bread once again yesterday. My second attempt on yeast free bread, just for the fun and taste of it (by the way, last time I made sourdough bread, we painted out bedroom, how funny is that?). Today, I made our usual everyday bread for the kids' lunches and fine rye bread (on the picture) to go with the bacalao we had for dinner. Other than that, the kids have been playing in their room, and we've been reading novels, listening to music, having a good time at home. I've recently discovered the Japanese writer Haruki Murakami, and I'm in love. I'm on my third novel now, he's become a definite favorite. The day will probably end with some tv, knitting and a glass of wine. I really love days like this.

5 comments:

Siena said...

Morsomt, dette er en av de første bøkene jeg hadde tenkt å lese i 2009. Leste Norwegian Wood for flere år siden, og likte skrivestilen hans godt. Klassekampen hadde forresten en artikkel om Murakamis popularitet forrige lørdag, den finner du her:
http://www.klassekampen.no/55502/article/item/null

Tora said...

Den var fin, takk for link. Og det er vel litt sånn det er, bortsett fra at bøkene hans faktisk er utrolig fine og morsomme å lese i tillegg til å gi en viss kulhetsfaktor :-)

Rikke said...

Jeg er akkurat ferdig med å lese (eller rettere sagt høre på) ´Kafka på stranden´, og jeg er allerede i gang med ´Trekkoppfuglen´. Leste ´Norwegian wood´for en stund siden, og har absolutt fått meg en ny yndlingsforfatter ;) Det hjelper selvfølgelig på at jeg er utrolig fasinert av japansk kultur. Måtte le litt da jeg leste artikkelen- er også stor fan av Milan Kundera og Peter Høeg...

Du lager forresten veldig fine ting :D

Marten said...

Jeg leste Kafka på Stranden for litt siden, og det ble min nye Murakami-favoritt! Har også lest Norwegian Wood, men bedre enn den likte jeg Sauejakten og Dans, dans, dans. De er litt mer surrealistiske:) Har hørt at Trekkoppfuglen skal være veldig bra, men har ikke fått lest den enda. Det må bli neste på listen!

Anonymous said...

Murakami is one of my all time favorites. He is wonderful to discover! Definitely check out his "Norwegian Wood" and "A Wild Sheep Chase".