10 August 2008

Bread on a rainy day

Another rainy day, but we don't really care. My husband has been painting our bedroom, the kids have been playing, I've done some sewing, and then, preparing lunch with - take a deep breath - our very first attempt on making a sourdough bread! Inspired by this very scientific approach (in Norwegian only, but with lots of illustrating pictures), we followed the directions found here (also only in Norwegian). We set up the starter a week ago, and did a little here and there untill yesterday, when it was finally time for putting it in the oven. No yeast used at all, and still it doubled its size, that's fascinating! It tastes great, and we'll do it again! I'll post a picture of the starter some day, it looks kind of gross.

11 comments:

Rosanna said...

Velkommen tilbage fra ferie!

Dét ser godt nok lækkert ud dit brød, og jeg glæder mig til at smage brødet, når jeg får det bagt herhjemme hos mig :O)

Ha' en god søndag

karen in toronto said...

your picture looks yummy.

Nina said...

Your bread looks yummi ;)

MeowGirl said...

homemade sourdough! impressive. looks very tasty.

i love the photo of your kidlet and the painted heart. it's beautiful

Tora said...

Thank you! I'd liked to sit down and chat with you all, sharing a slice of sourdough bread..

And thank you, meowgirl - I like that picture too. And those boys on it :-)

HANNE said...

Uhm, rugbrød :O) eller er det ikke det??

Tora said...

Joda, Hanne, det er det. Eller skal i hvert fall bli ;-) Siden det var vårt første forsøk på surdeigsbrød, fulgte vi oppskriften ganske slavisk, og det var nok mer hvete i den enn jeg liker, men etter hvert skal det nok bli mer rug. Men for all del - det er en hel del rug i allerede, så rugbrød, det er det. Du får komme oppover og smake en dag :-)

HANNE said...

Tora, det ville blive en fornøjelse :O)
Min moster bager også selv rugbrød og hun gemmer altid noget af dejen til næste brød :O)

Lene said...

Det ser lækkert ud :-) det er så mange år siden jeg prøvede at bage rugbrød med surdej, men måske skulle jeg genoptage det :-)

Jenny said...

Ack! If only I could read Norwegian. I love making bread but haven't tried sourdough. Yours looks good!

mreteveian said...

Surdeigbrød er godt!

Har lagt ut awarder i bloggen til deg, sammen med takk for oppmuntrende kommentar/er i sommer!