21 March 2008

Yellow gloves

My yellow gloves are finished, after several attempts to get the perfect fit. Now they are just the way I imagined. There are just enough room for my hand, without the excess fabric inside the hand often seen on knitted gloves. The key to the fit is the thumb increases, which I worked different than I have before. I made it more closely follow the anatomy of the hand.

I like that the gloves are structured on the top, while plain stockinette on the sides and beneath. It reminds me of the leather gloves I wish for, but not quite feel I can pull off. Bottom line I guess knitted gloves are just more me.

Yesterday we found spring flowers, today there is a snow storm out there. 20 cm snow during the night, and it is still coming more. I guess this is just the way of the Norwegian March.

Coming up next is something made out of the loads of lovely Shetland's wool I ordered from BC garn in Denmark. I might make a shawl to begin with, and the Laminaria pattern is a good candidate for this gorgeous purple yarn..











Yellow gloves [@Ravelry]specs:
Pattern: Lady Wannabe by me [Ravelry link]
Needles: 2.5 mm and 3mm
Yarn: 60 g Sisu from SandnesGarn

12 comments:

HANNE said...

De ser smukke ud, flot håndarbejde. Laminaria sjalet er jeg lige blevet færdig med her til morgen, nu er det i vaskemaskinen og venter på udspænding. det er spændende at strikke og fyldt med udfordringer. God påske

Laura said...

Hvor er de blevet fantastiske dine gule handsker, Tora, du er en begavet strikker!
Og dine billeder, de er også så smukke, jeg bliver i dejligt humør af at kigge her hos dig :-)

BC garnet i den lilla farve har jeg engang strikket en trøje i, sat sammen med en mørk varm brun, det var vældigt flot.
Glæder mig til at se Laminaria vokse over påskedagene.

Ha' nogle dejlige fridage i sneen...

Tora said...

Tusen takk for komplimentene! Jeg er faktisk blitt ordentig fornøyd selv og. Det skulle i grunn også bare mangle, etter alle de forsøkene jeg hadde..

Og Laminaria er i gang, jeg er ferdig med stjernemønsteret nå. Det går fort, i hvert fall i starten!

Jeg gleder meg til å se sjalet ditt når det er ferdig blokket, Hanne!

Og Laura, de er bare så vakre de fargene. Jeg har den brune også, og skal nok kombinere dem en dag..

Anne said...

Hov, jeg kan se, at det har været min mellemste datter Laura, der var logget ind, da jeg skrev min kommentar, Tora!
Det var altså mig - Anne ;-)

lifeondyssen said...

Wow Tora .. de er fantastiske :-)

Tora said...

Ja, jeg lurte på hvem denne Laura var, for jeg fikk ikke tilgang på profilen hennes.. Og så virket det som om det var en som hadde fulgt bloggen min.. :-)

Og Mette, takk for søte ord!

kris said...

herreminhatt, de er nydelige! jeg liker også kontrasten mellom strukturen oppå og glattstrikken under. blir det en oppskrift av dette en dag, montro? :-) håper det!

jeg strikket noen gule hansker for et par år siden - har brukt dem vanvittig mye. mmmmmgult!

Tora said...

Takk, Kris! Oppskrift kommer..

Dorte said...

Flotte handsker med lækre detaljer - og dine fotos af dem er da også ret delikate !

Kh Dorte

Tora said...

Takk, Dorte! Jeg blir så glad når dere kommenterer bildene mine! Jeg er så imponert over alle de fine bildene der ute i blogland, og strever fælt med å få strikkebildene mine slik jeg vil ha dem..

Ingvild said...

Hanskene ble utrolig lekre, Tora! Jeg elsker fasongen på damete skinnhansker, men jeg har aldri funnet noen som er behagelige å ha på. Disse må være midt i blinken for meg!

Tora said...

Disse er behagelige, Ingvild, jeg liker dem utrolig godt! Du vet hvor du finner dem om du får lyst på et par ;-)