17 February 2007

Capecho I

Som så mange andre falt jeg pladask for denne snuppekorte jakka - eller Capechoen som den så fint heter - i Vogue Knittings vinterutgave. Om den er meg, det vet jeg jammen ikke. Så kanskje kommer jeg ikke til å bruke den, men jeg vil uansett strikke den, for jeg syns den er utrolig stilig!

I et forsøk på å gjøre den litt mer meg, strikker jeg den i sort. Jeg syns garnet som er brukt i oppskriften er altfor tykt, jeg tror den vil bli mer brukt hvis den strikkes i et tynt og lekkert garn. Derfor forsøker jeg meg med Du store Alpakkas Baby Silk. Ulempen er at mønsteret syns dårligere med et så tynt og mykt garn, så jeg er ikke helt sikker på om det blir det garnet ennå. Jeg har tenkt å strikke en femkant til i et annet garn for å sammenligne.

Og etter å ha lest bloggen til Weasel Knits, og sett det ferdige resultatet, så er jeg jammen ikke sikker.. Det er mulig at riktig garnvalg er alt for dette prosjektet.

Like so many bloggers out there, I too want to knit this crazy thing, called Capecho. Though I have seen some not-so-perfect examples of it lately (knitlit suggests that the Vogue model has "an extremely large metal clamp stuck to the back of HER capecho"..), I think I'll go for it. It looks too cool in the magazine not to try. I just have to figure out what kind of yarn to use for the project..

No comments: