12 February 2007

Bomull.. Cotton..

Jeg er i gang med Basalt tank fra Knitting Nature, og husker plutselig hvorfor jeg aldri strikker i bomull. Garnet er vakkert å se på, det er Svale fra Dale, og er en blanding av bomull, viscose og silke. Men det er helt uten elastikk, og føles så dødt! Det kan jo hende det bare er det at jeg alltid strikker i ull, og at det derfor er litt uvant med bomull, men jeg syns rett og slett det er mye morsommere å strikke i ull. Men til en sommertopp som dette foretrekker jeg likevel svalere materialer. Jeg er spent på hvordan denne toppen vil se ut på en vanlig dødelig som meg. Den er nydelig på bildet i boka, men det betyr jo ikke så mye når alt kommer til alt..

I now recall why I never knit with cotton. It is so static, completely without the wool's flexibility. Maybe I'm just not used to working with the cotton fibers, I just think it's so dull compared to wool.. But since I'm now knitting the Basalt Tank from Knitting Nature, wich is definitely a summer tank, I have chosen a - from the look of it - beautiful mix of cotton, viscose and silk. I hope it will be nicer wearing than knitting..

No comments: