22 January 2007

Pomatomuslue Pomatomus hat

Jeg var innom bloggen til Marie Fly Fly, og falt pladask for Pomatomussokkene fra Knitty. Jeg likte mønsteret kjempegodt, men hadde egentlig ikke så lyst til å strikke sokker, så jeg gjorde om litt på oppskriften. Lua er strikka i et garn jeg fikk av en venninne. Det er forholdsvis tynt, av typen ubehandlet ull og på pinne nr. 3,5. Det er alltid litt utfordrende å få avslutningen på lua pen, å få fellingene til å passe med mønsteret. Jeg valgte å lage mønsterenhetene gradvis mindre, og endte opp med en ganske fin rose i toppen.
.
.
This is the Pomatomus socks made into a hat. I liked the pattern so much, but didn't want to make socks, and since I needed a not-so-warm hat for those winter days which aren't really that cold, I made this.

1 comment:

Marie said...

Utrolig bra ide og bruke det fine mønsteret til lue - den ble kjempefin! Gratulerer med ny blogg!